Juan Fuentes. De vocació: STUNTMAN


El títol del post em serveix per posar-vos en context del contingut de l’article, al qual trobareu les preguntes que em van sorgir al conèixer la trajectòria del Juan dins d’un àmbit totalment desconegut per mi, el món dels STUNTMANS, els dobles especialitzats en escenes perilloses.

En Juan i jo ens vam conèixer fa 2 anys gràcies a aficions compartides: els castellers i l’escalada. A través d’un colega en comú, el Cristian Valenzuela, amb qui el Juan practicava paracaigudisme i altres esports de risc, vaig poder anar seguint les fotografies que penjaven a les xarxes socials.

Sky Drive BCN Juan i Cristian
Foto de l’equip Sky Drive BCN on apareixen el Juan (al centre amb el mono taronja) i el Cristian (a la seva esquerra)

A continuació trobareu la entrevista amb el Juan on parlem de la seva carrera professional, els seus referents i algunes frases motivadores, intercalant unes fotografies que vaig poder fer-li fent un passeig per la nostra ciutat. Aquest treball col·laboratiu serveix per fer-se una idea del món dels esports extrems, el qual té darrera a persones que porten tota la seva vida intentant fer-se un lloc i que moltes vegades, queden en l’anonimat.

Carrera professional

Desde pequeño, sin darme cuenta, ya fui formándome. Con 5 años de full contact, 1 año de parkour y otros 5 años de atletismo conseguí una buena base para hacer lo que realmente me gusta, ser especialista de cine.

Mientras seguía con la práctica de mis aficiones, un amigo me informó de que hacían un curso de formación para ser especialista, donde te enseñaban a caer al suelo (por escaleras o desde altura), peleas simuladas, uso de armas ficticias (pistolas de fogueo, espadas, navajas, herramientas contundentes…), bonzos y un inicio de acrobacias, entre otras prácticas.

Aprovechando las instalaciones donde hacíamos el curso, me especialicé en acrobacias y hasta ahora he ido entrenando en mis ratos libres. Ahora que ya tengo una base, empezaré con las artes marciales ya que dentro de este mundo es un sector muy importante.

collage 1

Referents

Siempre me han gustado las películas de Jackie Chan. Sus peleas, tan frenéticas y espectaculares, y el hecho de que fuese el mismo actor quien las hiciese me llamaba mucho la atención.

Me gustaría irme a vivir a California para poder lanzar allí mi carrera como especialista ya que está Hollywood y para rematar, los saltos en paracaídas, otro deporte que practico, allí están a menos de la mitad de precio de lo que aquí cuestan.

collage 2

Frases que et motiven

La principal, que “la vida está para vivirla”, pienso que es lo básico.

Otra que también me gusta mucho y es de un rapero español (Nach) es que “hay dos formas de sufrimiento, el trabajo duro, o el arrepentimiento…”. Si no persigues lo que quieres nunca lo tendrás, por mucho que cueste llegar a ello.

collage 6

Personas que t’inpiren

Siempre he querido hacer parkour como David Belle, acrobacias como Damian Walters y luchar como Yuri Boyca, pero siendo realista eso sería imposible. Una persona así para mí sería impresionante, y mas en este ofício.

DSC_5292

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s